Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008

Χαιρετισμός στο Συνέδριο με τίτλο:«Διπλή Ζεύξη του Μαλιακού Κόλπου»

Χρήστος Σταϊκούρας
Βουλευτής Φθιώτιδας Ν.Δ.

Αθήνα, 15.10.2008


Ευχαριστώ θερμά την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου για την πρόσκληση που μου απηύθυνε να παραστώ στις εργασίες της ημερίδας με αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού την πρόταση για Διπλή Ζεύξη του Μαλιακού Κόλπου.
Μία πρόταση με ιδιαίτερο επιστημονικό, αλλά όχι άμεσο πολιτικό, ενδιαφέρον.
Μία πρόταση που συνοδεύεται από υψηλό κόστος, δυσανάλογο των αναγκών που καλύπτει με δεδομένη και την ολοκλήρωση του Πετάλου του Μαλιακού Κόλπου.
Μία πρόταση με σημαντικές, εκτιμώ αρνητικές, χερσαίες και θαλάσσιες, περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Θεωρώ, ότι με δεδομένη την τρέχουσα στενότητα των οικονομικών πόρων,
- η επιτάχυνση και ολοκλήρωση του άξονα της κεντρικής ενδοχώρας, δηλαδή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας - Ε65, και
- η βελτίωση και αναβάθμιση, σε υποδομές και υπηρεσίες:
- του διαγώνιου άξονα Λαμία - Άμφισσα - Ιτέα - Αντίρριο,
- του άξονα Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο - σύνδεση με Ιόνια Οδό,
- του άξονα Θήβα - Λιβαδειά - Αράχοβα - Δελφοί και
- των αξόνων Χαλκίδα - Ψαχνά - Ιστιαία - Αιδηψός και Χαλκίδα - Αλιβέρι - Κάρυστος,
υποδομές και υπηρεσίες που περιλαμβάνονται και στο Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού που πρόσφατα ψηφίστηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο,
αποτελούν τις βασικές προτεραιότητες και τις στρατηγικές κατευθύνσεις για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη και την αειφόρο ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας για τα επόμενα 15 χρόνια.
Υποδομές και υπηρεσίες που επιτυγχάνουν τη μείωση των χωρικών ανισορροπιών.
Τη βελτίωση της πρόσβασης στις τεχνικές, διοικητικές και κοινωνικές υποδομές.
Την ενίσχυση τη διοικητικής και οικονομικής ανασυγκρότησης του χώρου.
Την ισόρροπη και βιώσιμη διάρθρωση του συστήματος αστικών κέντρων και ενδοχώρας.
Σε κάθε περίπτωση, με εξαιρετικό επιστημονικό ενδιαφέρον αναμένω τα πορίσματα της ημερίδας σας, με την ευχή, κάποια στιγμή, στη βάση εθνικών προτεραιοτήτων και προσεκτικής ανάλυσης, να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου.